רפורמה בהכשרת מורים: מודלים בשותפויות אקדמיות בית ספרתיות והוראה בצמד (הוראה שיתופית)

מוגש למשרד החינוך, מידענות מחקרית: דזירה פז

סיכום קצר של מאפייני מפתח של מערכות ידועות להכשרת מורים, אשר נבחן אותן כמודלים לשיפור.
כמדינה חברה, אירלנד מושפעת מעבודת הנציבות האירופית בתחום של הכשרת מורים, הרואה כיצד תפקיד המורים משתנה במהירות והופך למאתגר יותר.
התוצאה היא, שאחת העדיפויות של האיחוד האירופי היא לשפר את איכות המורים ואת הכשרתם. הנציבות הציעה מספר הצעות בתחומים כגון: הידע, הגישה והכישורים הפדגוגיים של המורים; הכשרת מורים מתואמת וקוהרנטית המקבלת את המשאבים המתאימים; פרקטיקה רפלקטיבית ועריכת מחקרים בקרב מורים; המצב של וההכרה במקצוע ההוראה, והתמקצעות ההוראה. הצעות האיחוד האירופי מראות שיש לשדרג את ITE (ההכשרה הראשונית של מורים) במדינות רבות, ושיש לבצע מעבר חלק יותר מהכשרת המורה אל בית הספר באמצעות ייעוץ והדרכה יעילים, שילוב יעיל במערכת החינוך ומנהיגות בית-ספרית.

השארת תגובה