עקרונות הדגם:
שילוב בין תאוריה לשדה – קורסים תאורטיים שעברו שינוי כך שיכללו היבטים יישומיים.
מיצוב בית הספר כ"'בית ספר חוקר" – בית ספר שתתקיים בו קהילה מקצועית לומדת, שתתמוך בעשייה הבית-ספרית ובהתפתחות מיטבית של צוותי ההוראה והחינוך. בקהילה ישתתפו מורות מכלל צוות בית הספר, והמנחה תהיה מטעם המוסד המכשיר (עדיפות לבעלת תואר שלישי, עם ניסיון בהובלת תהליכים בית-ספריים). תחומי העיסוק של הקהילה יהיו קשורים לעשייה החינוכית/פדגוגית בבית הספר, ועבודתה תיעשה במתודת "חקר הפרקטיקה": חקר ייצוגים, למידה משותפת, העמקה, פרשנות, התנסות ושיפור. מפגשי הקהילה יהיו סדורים וייערכו במהלך כל שנת הלימודים.