ההתרחושויות בחדר המורים הן רב-ממדיות ומורכבות (בן פרץ ושינמן, 2013) ניתן להתייחס למרחב הפיזי של חדר המורים, למשתתפים בו, לאינטראקציות החברתיות הלוקחות בו חלק ולהיותו מקום מפגש בין המנהל למורים, אך בעיקר ניתן להתייחס אליו כאל חלק מרכזי בתרבות הארגון המקצועית והבית-ספרית. יותר מכול, "חדר מורים" הינו הלב הפועם של תרבות הארגון הייחודית המתהווה כ"רשת אינטראקטיבית של משמעויות שבה הפרטים מצויים באינטראקציות מתמשכות עם אחרים."
(Jurasaite-Harbison & Rex, 2010, p.268)
- חדר המורים ותרבות הארגון
- מאחורי הדלת הסגורה, פרק שני - מצבים חברתיים
- מאחורי הדלת הסגורה, פרק תשיעי - השפעות חדר המורים על הכשרת מורים
- התנהגות אזרחית-ארגונית בקרב מורים בישראל
- School Culture
- School Cultures as Contexts for Informal teacher Learning
- School-university partnerships fragile and fragmented, but still worth fighting for
- Partnerships between teaching schools and universities, research report Toby Greany and Chris Brown