הדגם השלישי של דגמי ההתנסות הקלינית אקדמיה-כיתה – "עמיתי אקדמיה" – פותח כדי לייצר מסגרת לקשרי אקדמיה-שדה בהתנסות קלינית, כך שבתי ספר יהוו גורם משמעותי בהכשרת אנשי הוראה, ילמדו את הסטודנטים ידע פרקטי, ויתמכו בעשייה למען טיוב תהליכי ההכשרה, ואילו המוסד האקדמי יהיה שותף לקידום העשייה הפדגוגית בבתי הספר ויתרום להם במומחיות האקדמית
שלו.
מסמך זה מציג את השתלשלות הדגם השלישי במרוצת השנים, והערכה של אופן הפעלתו בשנת תשפ"ה במתכונת פיילוט מחודשת. על פי מתכונת זו, המוסד האקדמי מאגד ארבעה-חמישה בתי ספר מובילים בהתנסות, והופך את צבר בתי הספר ל"אשכול אקדמיה". בתוך כל בית ספר באשכול מוקם מרכז הכשרת מורים בית-ספרי וממונה בעל תפקיד – "מנחה אשכולות". המנחה אמון על הובלת קורס מעשי במרכז ההכשרה הבית-ספרי, ועל הובלת מערך שיעורים פרטניים שמעבירים הסטודנטים לתלמידי בית הספר. נוסף על
כך, הדגם תומך ביוזמות חינוכיות ואקדמיות הנקשרות לעשייה החינוכית בבתי הספר באשכול, ומעודד אותן.
מסמך זה מבוסס על ליווי התהליך בפיילוט לאורך השנה כולה, ועל איסוף עדויות שוטף מהמשתתפים בו. המסמך מתאר את הדגם ותבחיניו, מציג ממצאים ותובנות מרכזיות שעלו מהשנה החולפת, ומסכם בהמלצות להמשך תהליך הפיתוח וההטמעה של הדגם.

The Contribution of the Use of Artificial Intelligence Tools in Developing Teaching, Learning and Evaluation Skills for Trained Students (Science and Languages) within the Clinical Training at Sakhnin College
המחקר בחן את תרומת כלים מבוססי בינה מלאכותית לפיתוח כישורי הוראה, למידה והערכה של מתכשרים להוראה במדעים ובשפות במכללת סכנין. נמצא כי השימוש בכלים אלה נמוך יחסית, אך קיים קשר חיובי חזק בין רמת השימוש לבין היכרות עם הכלים. המשתתפים ציינו יתרונות כמו ייעול תכנון שיעורים, משוב מיידי והתאמה אישית להוראה, לצד אתגרים של חוסר הכשרה, מגבלות טכניות וסוגיות אתיות. ההמלצות כוללות שילוב הכשרה ייעודית בבינה מלאכותית, פיתוח מקצועי לסגל, השקעה בתשתיות והטמעת מודלים משולבים של הוראה אנושית ובינה מלאכותית.