תוצרי חקר הפרקטיקה

מתווי הנחיה באמצעות חקר הפרקטיקה שפותחו במעבדה ארצית – מרחב להדרכה פדגוגית. המעבדה פעלה במטרה לפתח ידע פרופסיונלי למובילות אקדמיות-פדגוגיות, לצורך קידום ההתפתחות המקצועית בגישת חקר הפרקטיקה. המעבדה נוסדה תוך שיתוף פעולה בין מכללת דוד ילין, המרכז לחקר הפדגוגיה באוניברסיטת בן-גוריון ומו״פ התנסות בהוראה במכון מופ״ת.

 
2 ענני שיחה

כרטיסיות לקידום תקשורת יעילה באמצעות חקר הפרקטיקה

כיצד נקדם תקשורת יעילה בין מובילה אקדמית-פדגוגית לבין סטודנטית במצב של התנגדות מצד הסטודנטית? בסוגיה זו עוסק כלי זה המיועד למפגש צוותי של מובילות אקדמיות-פדגוגיות הפועלות במרחבים השונים של הכשרה להוראה. הוא כולל מתווה הנחיה מבוסס ייצוג ורקע תאורטי קצר בנושא תקשורת יעילה. הכלי פותח במסגרת המעבדה על-ידי צוות מובילים אקדמיים-פדגוגיים מאקדמיית אלקאסמי ומנחי המעבדה מטעם המרכז לחקר הפדגוגיה, מכללת דוד ילין ומו״פ התנסות בהוראה במכון מופ״ת.

פנס

זרקור להנעה

איך נניע לפעולה מתכשרת להוראה שאינה עומדת ביעדיה? כיצד נוכל לעורר בה מוטיבציה? כלי זה מיועד לצוותי הובלה אקדמית-פדגוגית המתמודדים עם סוגיה זו ומציע מהלך המבוסס על חקר ייצוגים. הכלי כולל מתווה הנחיה למפגש, רקע תאורטי לגבי מוטיבציה בקרב מתכשרים להוראה וטבלת טקסונומיה של מוטיבציה המבוססת על תאוריית ההכוונה העצמית (SDT). הכלי פותח במסגרת המעבדה על-ידי צוות מובילות אקדמיות-פדגוגיות מהאקדמית גורדון ומנחי המעבדה מטעם המרכז לחקר הפדגוגיה, מכללת דוד ילין ומו״פ התנסות בהוראה במכון מופ״ת.

כובע סטודנט

של מי הסטונדטית הזו לעזאזל?

איך מנהלים את חלוקת העבודה ביניהן? כיצד ניתן להתמודד – ביחד ולחוד – עם סטודנטיות שאינן עומדות במחויבויות שלהן בהכשרה המקצועית? האם קיימת – או צריכה להתקיים – חלוקת תפקידים מוגדרת בין המד"פית לבין המורה המכשירה? מהן הגדרות התפקיד של המד"פית ושל המורה המכשירה? הייצוג שבמרכזו של כלי זה מאפשר הצצה לניהול המשותף בין מובילה אקדמית-פדגוגית לבין מורה מכשירה. הכלי כולל מתווה הנחיה למפגש ורקע תאורטי קצר העוסק ב״משולש ההדרכה״. הכלי פותח במסגרת המעבדה על-ידי צוות מובילות אקדמיות-פדגוגיות ממכללת אורנים ומנחי המעבדה מטעם המרכז לחקר הפדגוגיה, מכללת דוד ילין ומו״פ התנסות בהוראה במכון מופ״ת.