תובנות מהשדה

הכוח של קהילות אקדמיה-כיתה בשנת מלחמה

ד״ר עינת נוטע-קורן
דוח זה מציג תמונה של תרומתה של קהילת אקדמיה-כיתה במהלך שנת הלימודים המאתגרת שחלפה, כפי שהיא עולה מחוויותיהן ומתפיסותיהן של 73 מובילות אקדמיות ו-120 מורות/גננות מכשירות.
מורה על רקע כדור הארץ
מחקרים

The Spiral Internal Laboratory at Sakhnin College, Israel: PD for education supervisors, mentors and students

Nabil Assadi, Muhammad Ibdah, Seham Hamza, Tareq Murad
המחקר בוחן את תפקיד המעבדה הפנימית ("ספירלה") במכללת סחנין ואת תרומתה לפיתוח המקצועי של מדריכים פדגוגיים בקהילות למידה. המחקר אסף נתונים מ-32 מדריכים פדגוגיים מובילים. התוצאות הראו כי למעבדה היה תפקיד משמעותי בשיפור ההתפתחות המקצועית של המדריכים, בעיקר בהיבט של "פיתוח כלים פדגוגיים". המחקר מציע המלצות והצעות להמשך, בהתבסס על הממצאים.
3 מורות משוחחות
תובנות מהשדה

על קהילות אקדמיה-כיתה בעיניים של מובילות אקדמיה – חלק 2

ד״ר עינת נוטע-קורן
תובנות מתוך סקר שהועבר בקרב מובילות קהילות אקדמיה-כיתה בשנת 2022. זהו מסמך המשך לתובנות שפורסמו בעקבות סקר שהועבר בשנת 2021.
תובנות מהשדה

על קהילת אקדמיה-כיתה בעיניים של מובילות קהילה

ד״ר עינת נוטע-קורן
תובנות העולות מתוך סקר שנערך בשנת 2021 בקרוב מובילות קהילות אקדמיה-כיתה.
תובנות מהשדה

קורסי תפ״ר – מסמך שיתוף בידע

תמר כץ | בהשתתפות: ד״ר ענת משה, ד״ר אפרת פירסט
קורסי תפ״ר הם קורסים המשלבים בין ידע תאורטי הנלמד באקדמיה לבין ידע מעשי הנצבר במהלך ההתנסות. מסמך זה מתעד תובנות שנאספו בקרב מרצים שהעבירו קורסי תפ״ר במוסדות הכשרה שונים לצד פעילות שנערכה במעבדה ארצית במכון מופ״ת.
מחקרים

Tefer courses: Theory and Practice as a lever or connecting theory and practice in teacher students clinical training

Dr. Seham Hamza, Dr. Tareq Murad, Dr. Muhammad Ibdah
מחקר העוסק בתרומתם של קורסי התפ״ר – קורסים שמחברים בין תאוריה לפרקטיקה – על תהליכי הכשרת מורים.