"קהילת אקדמיה-כיתה" היא מיזם חדש שהוקם בשנת הלימודים תשפ"ב כרכיב תוספתי בהתנסות הקלינית של פרחי ההוראה במוסדות הלימוד (בתי ספר וגנים). המיזם נועד להעמיק את ההכשרה של הסטודנטיות, ובד בבד לטפח את המקצועיות של המורות/הגננות בתפקידן כמכשירות סטודנטים. במסגרת הקהילה מתקיים מפגש בין קבוצת הסטודנטיות המתנסות במוסד הלימוד לבין מורות/גננות מכשירות. את הקהילה מוביל/ה מדריך/ה פדגוגי/ת מטעם המוסד האקדמי המכשיר, בעצמו/ה או בשיתוף דמות נוספת מתוך בית הספר. הקהילה משמשת מקום לשיח, לשיתוף, להיוועצות מקצועית, ללמידה ולחשיפה לנקודות מבט מגוונות של המורות המנוסות והסטודנטיות המתלמדות.

ליווי ותיעוד פיילוט דגם שלישי לדגמי ההתנסות הקלינית
הדגם השלישי של דגמי ההתנסות הקלינית אקדמיה-כיתה – "עמיתי אקדמיה" – פותח כדי לייצר מסגרת לקשרי אקדמיה-שדה בהתנסות קלינית, כך שבתי ספר יהוו גורם משמעותי בהכשרת אנשי הוראה, ילמדו את הסטודנטים ידע פרקטי, ויתמכו בעשייה למען טיוב תהליכי ההכשרה, ואילו המוסד האקדמי יהיה שותף לקידום העשייה הפדגוגית בבתי הספר ויתרום להם במומחיות האקדמית
שלו.
מסמך זה מציג את השתלשלות הדגם השלישי במרוצת השנים, והערכה של אופן הפעלתו בשנת תשפ"ה במתכונת פיילוט מחודשת.