חמש שנים של הפעלה וביסוס של תוכנית אקדמיה-כיתה יצרו שינוי חיובי ותנופה בהתייחסות להתנסות בהוראה, ובקשר בין האקדמיה לשדה. בשנת תשפ"ב הוחלט להעמיק את התוכנית עוד ולהרחיבה באמצעות שלושה דגמים מובילים.
הדגם הבסיסי הוא דגם "אקדמיה-כיתה" במתכונתו המקורית.
הדגם השני הוא דגם של "קהילת אקדמיה-כיתה", המוסיף רכיב של קהילה הכוללת את המורות/ גננות המכשירות ואת הסטודנטים/יות, בהובלת המדריכ/ה הפדגוגי/ת מהמוסד המכשיר. מטרת הקהילות הללו תובהר בהמשך.
הדגם השלישי הוא דגם "עמיתי אקדמיה-בית ספר חוקר", המוסיף לדגם השני עוד רובד – קהילה בית-ספרית לומדת.

מהמעבדה לשדה: מסמך מסכם של מעבדת ליווי ברצף (תשפ"ד-תשפ"ה)
על רקע משבר הנשירה מהוראה והמחסור באנשי חינוך במערכת, בשנת תשפ"ד הוקמה על ידי מו"פ התנסות בהוראה ומנהל עובדי הוראה מעבדה פדגוגית למובילות אקדמיות פדגוגיות מכל רחבי הארץ בשם "ליווי ברצף".
מטרת המעבדה הייתה להדק את הליווי של פרחי ההוראה, לתור אחר מענים לצומתי הנשירה מההוראה ולהניח תשתית לתהליכי התפתחות מקצועית ארוכי טווח. זאת, מתוך ההבנה כי למובילות אקדמיות פדגוגיות יכולת השפעה נרחבת על תחושת המסוגלות של פרחי ההוראה להשתלב בהוראה ולקבל על עצמם את האחריות להוביל כיתה/גן.

