על קהילות אקדמיה-כיתה בעיניים של מובילות אקדמיה – חלק 2

ד״ר עינת נוטע-קורן
מו״פ התנסות בהוראה - אקדמיה-כיתה
, 2022

"קהילת אקדמיה-כיתה" היא מיזם חדש שהוקם בשנת הלימודים תשפ"ב כרכיב תוספתי בהתנסות הקלינית של פרחי ההוראה במוסדות הלימוד (בתי ספר וגנים). המיזם נועד להעמיק את ההכשרה של הסטודנטיות, ובד בבד לטפח את המקצועיות של המורות/הגננות בתפקידן כמכשירות סטודנטים. במסגרת הקהילה מתקיים מפגש בין קבוצת הסטודנטיות המתנסות במוסד הלימוד לבין מורות/גננות מכשירות. את הקהילה מוביל/ה מדריך/ה פדגוגי/ת מטעם המוסד האקדמי המכשיר, בעצמו/ה או בשיתוף דמות נוספת מתוך בית הספר. הקהילה משמשת מקום לשיח, לשיתוף, להיוועצות מקצועית, ללמידה ולחשיפה לנקודות מבט מגוונות של המורות המנוסות והסטודנטיות המתלמדות.

טקסטים נוספים

הכוח של קהילות אקדמיה-כיתה בשנת מלחמה

דוח זה מציג תמונה של תרומתה של קהילת אקדמיה-כיתה במהלך שנת הלימודים המאתגרת שחלפה, כפי שהיא עולה
מחוויותיהן ומתפיסותיהן של 73 מובילות אקדמיות ו-120 מורות/גננות מכשירות.

מורה על רקע כדור הארץ

The Spiral Internal Laboratory at Sakhnin College, Israel: PD for education supervisors, mentors and students

המחקר בוחן את תפקיד המעבדה הפנימית ("ספירלה") במכללת סחנין ואת תרומתה לפיתוח המקצועי של מדריכים פדגוגיים בקהילות למידה. המחקר אסף נתונים מ-32 מדריכים פדגוגיים מובילים. התוצאות הראו כי למעבדה היה תפקיד משמעותי בשיפור ההתפתחות המקצועית של המדריכים, בעיקר בהיבט של "פיתוח כלים פדגוגיים". המחקר מציע המלצות והצעות להמשך, בהתבסס על הממצאים.