על קהילת אקדמיה-כיתה בעיניים של מובילות קהילה

ד״ר עינת נוטע-קורן
מו״פ התנסות בהוראה - אקדמיה-כיתה
, 2021

חמש שנים של הפעלה וביסוס של תוכנית אקדמיה-כיתה יצרו שינוי חיובי ותנופה בהתייחסות להתנסות בהוראה, ובקשר בין האקדמיה לשדה. בשנת תשפ"ב הוחלט להעמיק את התוכנית עוד ולהרחיבה באמצעות שלושה דגמים מובילים.
הדגם הבסיסי הוא דגם "אקדמיה-כיתה" במתכונתו המקורית.
הדגם השני הוא דגם של "קהילת אקדמיה-כיתה", המוסיף רכיב של קהילה הכוללת את המורות/ גננות המכשירות ואת הסטודנטים/יות, בהובלת המדריכ/ה הפדגוגי/ת מהמוסד המכשיר. מטרת הקהילות הללו תובהר בהמשך.
הדגם השלישי הוא דגם "עמיתי אקדמיה-בית ספר חוקר", המוסיף לדגם השני עוד רובד – קהילה בית-ספרית לומדת.

טקסטים נוספים

מורה על רקע כדור הארץ

The Spiral Internal Laboratory at Sakhnin College, Israel: PD for education supervisors, mentors and students

המחקר בוחן את תפקיד המעבדה הפנימית ("ספירלה") במכללת סחנין ואת תרומתה לפיתוח המקצועי של מדריכים פדגוגיים בקהילות למידה. המחקר אסף נתונים מ-32 מדריכים פדגוגיים מובילים. התוצאות הראו כי למעבדה היה תפקיד משמעותי בשיפור ההתפתחות המקצועית של המדריכים, בעיקר בהיבט של "פיתוח כלים פדגוגיים". המחקר מציע המלצות והצעות להמשך, בהתבסס על הממצאים.

קורסי תפ״ר – מסמך שיתוף בידע

קורסי תפ״ר הם קורסים המשלבים בין ידע תאורטי הנלמד באקדמיה לבין ידע מעשי הנצבר במהלך ההתנסות. מסמך זה מתעד תובנות שנאספו בקרב מרצים שהעבירו קורסי תפ״ר במוסדות הכשרה שונים לצד פעילות שנערכה במעבדה ארצית במכון מופ״ת.